Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ

11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ







ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ: Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΤΜΗΜΑ Γ1

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ:
ΕΛΕΝΗ Α ., ΣΠΥΡΟΣ Δ., ΡΑΦΑΗΛ Κ., ΓΕΩΡΓΙΑ Ψ.


1।Μελετώντας τις Πράξεις των Αποστόλων και σχετικές ιστοσελίδες θεωρείτε πως η ταινία που είδατε είναι ιστορικά ακριβής ή εμφανίζει στοιχεία διαφοροποίησης; Αν υπάρχουν τέτοια εντοπίστε τα και δικαιολογήστε την ύπαρξή τους।

Μελετώντας τις Πράξεις των Αποστόλων και παρακολουθώντας με προσοχή την ταινία θεωρούμε ότι η ταινία είναι ιστορικά κατά το χρόνο και τον τόπο ακριβής αλλά παρουσιάζει και ορισμένες ανακρίβειες ή και διαφοροποιήσεις. Παρατηρήσαμε λοιπόν τα εξής:
· ενώ στην ταινία ο Α.Π. παρουσιάζεται ως ένας υγιής άνδρας με όμορφα χαρακτηριστικά από αναφορές από τις Επιστολές του και τις Πράξεις των Αποστόλων συνάγεται ότι είχε κάποια ασθένεια και λόγω αυτής δημιουργούσε αποστροφή προς τους τρίτους (δερματικά έλκη, πυόρροια..)
· στις Π.Α. δεν αναφέρεται ως ιστορικό πρόσωπο ο ιερέας Ρούμπεν, κύριος διώκτης του Α.Π. στην ταινία. Κύριοι διώκτες του Α.Π. ήταν μια ομάδα Ιουδαίων. (κεφ. 14.19, 23.12)
· στις Π.Α. κεφ 9.18 αναφέρεται ότι ο Ανανίας βάφτισε τον Παύλο . Στην ταινία τον βαφτίζει ο Βαρνάβας
· είναι διάχυτη στην ταινία η άποψη του Αποστόλου Πέτρου ότι πρέπει οι Εθνικοί που εισχωρούν στο Χριστιανισμό να περιτέμνονται. Από τις Π.Α συνάγεται ακριβώς το αντίθετο συμπέρασμα. Στις Π.Α κεφ. 10.45-48 και 11 πρώτος ο Α. Πέτρος στην εκκλησία της Ιερουσαλήμ μίλησε για αυτό το θέμα και είπε ότι και στους Εθνικούς δόθηκε η δυνατότητα να κερδίσουν την αληθινή ζωή.
· Στην εκκλησία της Αντιόχειας δε συναντήθηκαν ο Α. Παύλος με τον Α. Πέτρο (Π.Α.κεφ10.19-30)
· Στη σύνοδο της Ιερουσαλήμ ο Α. Πέτρος πήρε το λόγο και εξέθεσε την άποψή του για το θέμα της περιτομής , που είχε ήδη διαμορφώσει μετά το όραμά του, και ύστερα πήρε το λόγο ο Παύλος και ο Βαρνάβας σύμφωνα με Π.Α κεφ. 15.6-14
· επίσης στην ταινία φαίνεται ότι ο Ιάκωβος στη Σύνοδο δύσκολα πείθεται για το ζήτημα της περιτομής. Αντιθέτως στις Π.Α . παραθέτει και την προφητεία του Αμώς προς ενίσχυση των όσων είπε ο Α. Πέτρος. (ΠΑ κεφ. 15.15-21)
· στην ταινία δεν αναφέρεται ότι ο Βασιλιάς Ηρώδης αποκεφάλισε τον Ιάκωβο αδελφό του Ιωάννη. (Π.Α. κεφ. 12.1-3)
· στην ταινία αναφέρεται ως αιτία χωρισμού του Παύλου και του Βαρνάβα η άρνηση του δευτέρου να τον ακολουθήσει στη δεύτερη περιοδεία του στην Ελλάδα και τελικά στην Ρώμη, από φόβο για τη ζωή του και από κόπωση, ενώ στις Π.Α κεφ. 15.36-41αναφέρεται ως αιτία χωρισμού ότι ο Βαρνάβας ήθελε να πάρει μαζί του τον Ιωάννη και δεν αναφέρεται καθόλου η Ελλάδα αφού εκεί πηγαίνει μετά από όραμα που είδε (Π.Α κεφ.16.6-9)
· στην ταινία, σε μια σκηνή, δείχνει τον Α. Παύλο να μιλάει για την αγάπη στον Ακύλα και την Πρίσκιλλα. Αυτά τα λόγια για την αγάπη αναφέρονται στο περιεχόμενο της Α΄ Επιστολής του Α. Παύλου προς Κορινθίους που στάλθηκε κατά την τρίτη περιοδεία του. (κεφ. 13.1-13)
· στην ταινία μια γυναίκα που ονομάζεται Ντίνα ανακοινώνει στον Α.Παύλο και στο Ρωμαίο διοικητή τη συνωμοσία των Ιουδαίων εναντίον του. Αντιθέτως στις Π.Α. κεφ. 23.16 ο γιος της αδελφής του Παύλου ανακαλύπτει τη συνομωσία
· στην ταινία τη φράση “είσαι τρελός Παύλε. Τα πολλά σου γράμματα σε έφεραν στην τρέλα” την είπε ο Αγρίππας ενώ στις Π.Α. κεφ. 26.24 την είπε ο ηγεμόνας της Καισάρειας Φήστος
· η σκηνή, στην ταινία, του αποχαιρετισμού του Παύλου , από το Βαρνάβα και τη Ντίνα κατά την αναχώρησή του για τη Ρώμη δεν αναφέρεται καθόλου στις Π.Α
· στην ταινία δεν αναφέρεται ότι όταν το πλοίο ναυάγησε ο Παύλος και οι υπόλοιποι κολύμπησαν και βγήκαν στο νησί Μελίτη (Μάλτα) ( Π.Α. κεφ. 28.1), αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι έφτασε στη Ρώμη.


2.Σε έγγραφο του word παρουσιάστε σε κείμενο 130-150 λέξεων στοιχεία της προσωπικής ζωής του Αποστόλου Παύλου, της μόρφωσής του, της εξωτερικής του εμφάνισης, της υγεία του καθώς και του θανάτου του. Πόσο βοήθησε τον Παύλο η ελληνική του παιδεία στην επίτευξη των στόχων του;

Για το βίο του Απ Παύλου πριν τη μεταστροφή του στο Χριστιανισμό έχουμε ελάχιστες αναφορές από τον ίδιο τόσο στις Π.Α. όσο και στις Επιστολές του. Γεννήθηκε στην Ταρσό της Κιλικίας μεταξύ 5-15 μ.Χ από Ιουδαίους γονείς, οι οποίοι ανήκαν στη φυλή Βενιαμίν. Από τον πατέρα του κληρονόμησε την ιδιότητα του Ρωμαίου πολίτη. Η εκπαίδευση και η ανατροφή του ήταν αυστηρά εβραϊκή. Όταν έγινε έφηβος πήγε στην Ιερουσαλήμ όπου και μαθήτευσε κοντά στο φημισμένο νομοδιδάσκαλο Γαμαλιήλ
Επειδή η Ταρσός ήταν κέντρο γραμμάτων εκείνης της εποχής, εικάζεται ότι διδάχθηκε την ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Παράλληλα έμαθε και την τέχνη του σκηνοποιού για να εξασφαλίζει τα προ το ζην.
Όπως ο ίδιος αναφέρει ,ενώ τα πλήθη αναγνώριζαν το μέγεθος και τις ικανότητες του πνεύματός του, η εξωτερική εμφάνισή του υπολείπετο. Πρέπει να υπέφερε από κάποια χρόνια ασθένεια η οποία να δημιουργούσε αποστροφή προς τους τρίτους.(δερματικά έλκη, πυόροια κλπ). Επίσης πρέπει να ήταν άγαμος χωρίς γι΄ αυτό να υπάρχουν σαφείς αναφορές.
Μετά το τέλος της τέταρτης περιοδείας του, ο Απ. Παύλος αναχώρησε για την Ιερουσαλήμ , αλλά λόγω αναταραχών που επικρατούσαν εκεί αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω στη Ρώμη όπου φυλακίστηκε για δεύτερη φορά και δικάστηκε ως Ρωμαίος Πολίτης. Σύμφωνα με την παράδοση, αποκεφαλίστηκε κατά τους διωγμούς του Νέρωνα χωρίς ωστόσο να βασανιστεί.
Η ελληνική παιδεία , που είχε λάβει, ο Απόστολος Παύλος, τον βοήθησε να χρησιμοποιήσει στοιχεία γνωστά και σεβαστά στους Αθηναίους και στους άλλους κατοίκους των ελληνικών πόλεων
με στόχο να κηρύξει το Χριστιανισμό. Επρόκειτο για μια επιχειρηματολογική ευελιξία που περιγράφεται στα εδάφια 1 Κορινθίους 9.19-23 και η οποία συνοψίζεται με την κατακλείδα του “στους πάντες έγιναν τα πάντα, ώστε με κάθε τρόπο να σώσω μερικούς”.


3.Υποθέστε ότι είστε γιος ή κόρη Έλληνα ειδωλολάτρη, ο οποίος θέλει να γίνει χριστιανός. Παρουσιάστε ένα σύντομο δρώμενο, στο οποίο ο καθένας από εσάς θα έχει έναν από τους παρακάτω ρόλους: α) του Έλληνα ειδωλολάτρη β) του γιου ή της κόρης της οικογένειας γ) του χριστιανού πρώην Ιουδαίου και δ) του χριστιανού αποστόλου που του δίδαξε τον χριστιανισμό.

1η σκηνή «στην οικία»

(πατέρας ειδωλολάτρης, γιος ειδωλολάτρη μέλλοντας χριστιανός)
Γιος/Πατέρα, σήμερα ο φίλος μου ο Ισαάκ με κάλεσε να πάμε στη συναγωγή των Ιουδαίων, όπου θα μιλούσε ένα σπουδαίος άνθρωπος.
Πατέρας/Τι άκουσες εκεί Αριστόβουλε;
Γιος/Ο άνθρωπος αυτός μας μίλησε για την αγάπη μεταξύ των ανθρώπων, για τη σωτηρία της ψυχής, για την Ανάσταση νεκρών, αλλά κυρίως μας μίλησε για τη ζωή και τα θαύματα του θεανθρώπου Ιησού.
Πατέρας/Ε, λοιπόν, πώς σου φάνηκαν όλα αυτά;
Γιος/Με επηρέασαν σε τέτοιο βαθμό, που θέλω να μάθω ακόμα περισσότερα και να γίνω χριστιανός σαν το φίλο μου τον Ισαάκ.
Πατέρας/Παιδί μου, τα λόγια σου με ξάφνιασαν. Το σκέφτηκες καλά αυτό; Το ξέρεις ότι οι χριστιανοί διώκονται από τους Ρωμαίους; Σκέφτηκες τις συνέπειες στην προσωπική σου ζωή;
Γιος/Πατέρα, έχω καταλήξει, έχω πάρει την απόφασή μου. Αν θέλεις, πάμε στην απογευματινή συναγωγή μαζί με τον Ισαάκ, να γνωρίσεις κι εσύ αυτόν το σπουδαίο άνθρωπο και να ακούσεις κι εσύ αυτά τα λόγια που άκουσα, τα λόγια που με έπεισαν να αλλάξω νοοτροπία.

2η σκηνή «στη συναγωγή»

(πατέρας ειδωλολάτρης, γιος μέλλοντας χριστιανός, Ισαάκ, Απόστολος)
Πατέρας/Ισαάκ, ο φίλος σου θέλει να γίνει χριστιανός σαν κι εσένα.
Ισαάκ/Πολύ χαίρομαι που το ακούω αυτό! (στροφή προς τον Αριστόβουλο). Ωστόσο φίλε μου για να γίνεις χριστιανός πρέπει να διδαχθείς το Μωσαϊκό νόμο και να τον εφαρμόζεις. Επίσης θα πρέπει να περιτεμνηθείς, όπως επιβάλλεται σε όλους τους χριστιανούς.
Πατέρας/Είδες που σου τα έλεγα, δεν είναι εύκολο πράγμα να αλλάζεις θρησκεία, κοσμοθεωρία, νοοτροπία.
Απόστολος (είσοδος και παρέμβαση)/Λοιπόν παιδί μου, άκουσα πως θέλεις να έρθεις στην αγκαλιά του Χριστού.
Γιος/Μάλιστα κύριε, έτσι είναι.
Απόστολος/Λοιπόν, είναι πολύ απλό. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πιστεύεις στη διδασκαλία του Χριστού και να αποφεύγεις τις ειδωλολατρικές συνήθειες. (στροφή προς τον Ισαάκ). Παιδί μου, πρέπει να ξέρεις ότι, παρόλο που ο φίλος σου δεν έχει κάνει περιτομή, δεν έχει διδαχθεί το Μωσαϊκό νόμο και δεν έχει μυηθεί στις ιουδαϊκές συνήθειες, εφόσον παραμένει πιστός στο Χριστό και στη διδασκαλία του, δε διαφέρει σε τίποτα από εσένα όσον αφορά στην πίστη.

4.Σχεδιάστε μια γραμμή του χρόνου και τοποθετήστε σ’ αυτή τα σπουδαιότερα σημεία της δράσης του Αποστόλου Παύλου.






















Βιβλιογραφία:
· Πράξεις των Αποστόλων, Καινή Διαθήκη
· http://el.wikipedia.org/Απόστολος Παύλος
· http://www.ime.gr/chronos


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου